Monday, March 1, 2010

Bill..Bill..Bill


Malasnya nak kuar..
Cuaca yg panas sangat kat luar tu..
Lepak2 je la kat umah..emmmm
Tapi hari ni nak kna byr bill ni..
Esok dah masuk bulan lain dah..
Nanti ada lagi yang kol..
Ni cerita beberapa hari lepas..
"Selamat Pagi Puan Azima(silap tu..sy ni cik lagi la..hehehe tp apa2 la.. aku xkisahpun.. :-)
"Iye selamat pagi"
"Puan..saya dari..bla bla bla..Nak ingatkan payment utk bulan 2 belum dibuat..
"Ya cik..nanti saya buat payment hujung bulan ni...
Betul2 efisyen la diaorang ni..tpn ingatkan pasal hutang aku..(Bukan aku tak ingat tp malas je nak klua..PANAS..
Tp arini terpaksa gak klua..
Buat list dulu..apa yg nak dibayar..mana nak pi dulu..

Mula-mula gi Bank Muamalat...bayar loan kedai
Pas tu gi CIMB gi bayar c/card
Gi plak AmBank bayar loan Mr Vios ku..
Then kena pi RHB buat peyment c/card lagi..
Pi telekom byr bil tepon..elektik..
Astro...??? xyah susah nak byar..dah buat autodebitpun.
Laaa..lupa la plak..tabung haji kna pi jgk..
Biasalah bulan2 aku save sikit dalam TH..

Nampak gayenya..mcm aku yang ada penyakit malas nak klua ni..lebih baik la buat autodebit semuakan..SENANG...

TOTAL : RM.......

Ayoyoo..banyaknyer nak kna byar ni..
Ni tak termasuk nak byr life insuran lagi nihh..pokai2..

Hutang ooo hutang..cari duit bayar hutang..

No comments:

Post a Comment